“We creëren een thuis voor onze klanten”

Ze hebben er niet lang over hoeven nadenken bij Dura Vermeer. De ontwikkelende bouwer gaf de nieuwe showroom in Utrecht de naam THUIS mee, omdat dit precies aangeeft wat het wil bereiken: een thuis creëren voor klanten. Kopers van een nieuwbouwhuis kunnen bij THUIS op een eenvoudige manier kiezen wat hun voorkeur heeft als het gaat om de keuken, badkamer, uitbouw of andere bouwkundige keuzes en zelfs de wand- en vloerafwerking van hun toekomstige woning. “We proberen het proces van kiezen eenvoudiger te maken.”

Er zijn meer bouwers en ontwikkelaars die een showroom hebben geopend om hun klanten sneller wegwijs te maken in wat er allemaal mogelijk is als het gaat om meer- en minderwerk. Maar bij Dura Vermeer doen ze het net even anders. Om te beginnen huisvest het nieuwe Dura Vermeer Inspiration Centre – los van de showroom – ook werknemers van het bedrijf en er zijn vergaderzalen en een brasserie (voor klanten en de werknemers) te vinden. Divisiedirecteur Peter Krop: “We zoeken de verbinding met onze partners en onze kopers. We willen de kopers laten zien dat dat de showroom onderdeel is van een groot bouwbedrijf. En andersom willen we dat onze medewerkers beseffen dat we het voor hen doen. De mensen die hier komen.”

Pop-up

De verhouding is ongeveer 40-60 als het gaat om de verdeling tussen de showroom en de rest van het gebouw. THUIS is zo’n tweeëneenhalf duizend vierkante meter groot en hiermee een stuk ruimer van opzet dan de tijdelijke showroom die Dura Vermeer vier jaar geleden in Haarlem opende. Het is niet alleen de extra ruimte waar ze nu over beschikken wat deze locatie bijzonder maakt. Wat ook telt is de centrale ligging van de nieuwe showroom vlak langs de A2 in Utrecht. “Klanten uit heel Nederland komen naar THUIS. Dit jaar rekenen we op ongeveer 750 kopers die hier hun keuken, sanitair en andere spullen komen uitzoeken”, vertelt Peter Krop. “Iedereen die hier komt, slaagt ook.”

Woonklaar

De klant wil een totaalproduct volgens de divisiedirecteur. Dus geen casco oplevering. “Bij ons kan je geen huis kopen zonder keuken bijvoorbeeld. We hebben gezien dat het vaak cruciaal is voor kopers dat het huis compleet is.” Er staan in de showroom 26 keukenopstellingen en 12 badkamers. Maar er is meer. Peter Krop spreekt daarom ook over ‘verluxing’ van het aanbod en hij wijst naar het deel van de showroom waar de wand- en vloerafwerking staat opgesteld. “Kopers willen hun woonwensen en kleurcombinaties meteen op elkaar afstemmen.”

Verschillende prijsklassen

De adviseurs van Dura Vermeer helpen de kopers van een nieuwbouwhuis op weg als ze naar de showroom komen om een beeld te krijgen van het meerwerk en alles wat daarbij hoort. Ze kunnen een hele dag of een paar dagdelen terecht bij THUIS. “We helpen de mensen kiezen”, zeg de vastgoedman en hij voegt toe dat de afwerking van een nieuwbouwhuis ook meegefinancierd kan worden. De badkamers en ander sanitair, keukens, deuren en de rest van het meerwerk dat staat opgesteld in de showroom is er in de prijsklasse goedkoop, middelduur en duur. “We hebben hier echt alles.”

Transparant naar klant

Wat uw keuze ook is als het gaat om meerwerk, de eindafrekening is transparant. Peter Krop vertelt dat iemand die kiest voor bijvoorbeeld een extra luxe badkamer in zijn nieuwbouwhuis, niet te kort wordt gedaan door lage verrekenprijzen van de standaard.. Dit is bij nieuwbouwprojecten altijd een groot punt van ergernis. “Wij kiezen standaard al voor een goed afgewerkte badkamer, maar wil de klant toch een meer luxe badkamer dan kunnen ze rekenen op een transparante verrekening.”

Corona en wat er online mogelijk is

Sinds de eerste week van september 2020 kunnen de kopers van een nieuwbouwhuis terecht bij THUIS. De officiële opening was een maand later. Ondanks Corona is THUIS gewoon open met inachtneming van alle mogelijke Corona maatregelen. De klanten van Dura Vermeer kunnen bij THUIS hun keuze ook volledig online maken. De meeste klanten willen echter heel graag fysiek THUIS bezoeken. Op de Pinterest – THUIS site worden klanten vooraf geïnspireerd. Hier kunnen klanten online een moodboard samenstellen. “Zodat wij al weten welke stijl ze zoeken.”

Calculator

Dure Vermeer heeft ook een woonlasten – calculator ontwikkeld om toekomstige kopers snel inzicht te geven in de bruto-maandlasten van een nieuwbouwhypotheek zodat ze weten of het huis van hun dromen past binnen hun budget. Deze maandlastencalculator staat al op een aantal projectsites van Dura Vermeer. Alle projectsites van deze ontwikkelende bouwer zullen het komend jaar worden uitgerust met deze calculator.

Meer informatie: